שמאות למס שבח

מס שבח הוא מס אותו נדרשים בעלי נכסים לשלם על הרווח שנוצר ממכירת נכס. ה-"שבח" מתייחס להשבחה שבוצעה בנכס ובעקבותיה עלה ערכו, לדוגמא שיפוץ או הסבת קרקע למגורים. בהתאם לסעיף 49ז' לחוק מיסוי המקרקעין, רשאי בעל הנכס לקבל פטור או זיכוי מתשלום מס שבח בהינתן ולא מומשו כל זכויות הבנייה הקיימות.

חישוב המס
מס השבח מחושב על פי שורת הרווח שהופקה ממכירת הנכס ולאחר ניכויים של הוצאות ששולמו על הנכס כמו תשלום לעורכי דין, שיפוצים, ודמי תיווך. שיעור המס הסופי עומד על 25% מהרווח הנקי מהמכירה. את שומת מס השבח מגישים כאשר לא נוצלו כל היתרי הבניה על הנכס ולכן לא נוצל במלואו פוטנציאל ההשבחה. במקרים כאלה ניתן לקבל פטור ממס השבח, וכפי שניתן להבין, גם לחסוך כסף רב.

הגשת שומת מס שבח
אמנם את השומה ניתן ברוב המקרים לנפק באופן עצמאי, אך חישובה מסובך וכולל מספר רב של פרמטרים ומשתנים. מסיבות אלו מומלץ להיעזר בשמאי מקרקעין המומחה בתחום, על מנת להבטיח כי תושג התוצאה הטובה ביותר בסוף התהליך. השמאי מחשב את שווי הנכס, אומד את יתרת זכויות הבניה ולוקח בחשבון את הסעיפים והחוקים הרלוונטיים על מנת להגיע לאותו פטור מיוחל מתשלום. כאמור, במקרה של שומות מס שבח ההבנה בכל סעיפי החוק והניסיון בהפקת נתונים היא קריטית להצלחת ההליך. הגשת השומה בעזרת שמאי מקרקעין חוסכת טרחה רבה ותהליך למידה מעייף עבור הלקוח, ומביאה לניצול מלא של זכויות הבניה על הנכס.

שירות הפקת שומת מס שבח
למשרדי ניסיון עשיר בתחום שומות מס שבח והבנה עמוקה בכל סעיפי החוק המאפשרת להגיע לקבלת הפטור המיטבי עבור הלקוח. השירות כולל ליווי אישי דרך הגדרת הסיבה בגינה מגישים את הבקשה, חישוב כל הנתונים והגשת הבקשה עבור הלקוח עד לקבלת התוצאות. אנו מאמינים בשיטת עבודה מסודרת ושקופה המניבה את התוצאה המקצועית והיסודית הנדרשת, השירות ניתן באופן אישי וקהל הלקוחות המרוצים שלנו יעידו כי לא נעצור עד אשר תושג התוצאה הטובה ביותר.