בדיקה לפני רכישה / מכירה

עסקת מקרקעין היא לרוב עסקה בעלות כספית גבוהה, לכן לפני ביצועה יש לבצע את כל הבדיקות הנדרשות על מנת לוודא את כדאיות ואת חוקיות העסקה. ישנם פרטים רבים אשר אינם נראים על פני הנכס או הקרקע ולכן יש להיכנס לעובי הקורה ולחקור את כל פרטי הנכס. רק הכרה מדוקדקת של הפרמטרים הרלוונטיים תייצר את תמונת הכדאיות הברורה והאותנטית ביותר, עבור הלקוח.

תהליך ביצוע הבדיקה
בדיקה לפני רכישה או מכירה של נכס היא כזו שמצריכה תהליך עבודה מסודר על מנת לא לפספס שום פרט ולהגיע לתמונה האמיתית לגבי מצב הנכס או הקרקע. הבדיקה כוללת בחינה של הפרמטרים הבאים הנוגעים לנכס:

  • רישוי – סקירה של היתרי הבנייה של הנכס ובחינה האם נבנה על פי אותם היתרים והאם קיימות חריגות בנייה.
  • תכנון – בדיקת התוכניות העתידיות החלות על הנכס מבחינת זכויות בנייה והאפשרות לממש אותן, דבר אשר עשוי להעלות את ערך הנכס ו/או לייצר פוטנציאל השבחה הנובע מתוכניות עתידיות שטרם אושרו, כגון תכניות להתחדשות עירונית.
  • מיסוי – אומדני עלויות מיסים שונים: היטל השבחה, מס שבח, תשלום לרשות מקרקעי ישראל.
  • שווי – הערכת שווי הנכס בתנאי שוק חופשי, בהתאם לעסקאות השוואה שבוצעו בסביבה, תוך התאמה לנכס הנבדק.


מדוע יש צורך לערוך בדיקה כזו?

בדיקה לפני רכישה או מכירה היא אינה בגדר חובה, אך ביצוע בדיקה כזו עשוי לסייע לאתר חריגות בנייה ולוודא את חוקיות הנכס, בכך למנוע ביצוע של עסקה לא רצונית. תחום השירות הזה מומלץ מאוד ללקוחות העומדים לבצע עסקת נדל"ן ומעוניינים לוודא כי השקעתם הגדולה לא תרד לטמיון.

המומחיות שלי
לאורך השנים פנו אלי לקוחות רבים בבקשה לבצע בדיקה לפני רכישה או מכירה של נכס. במהלך שנות עבודתי סייעתי למצוא אי סדרים ובעיות רישוי ומנעתי ביצוע של עסקאות נדל"ן רבות שהיו בעיתיות מבחינה חוקתית או מבחינת כדאיות כלכלית, ובכך חסכתי ללקוחותיי הן ממון והן צער רב וביצוע טעויות קריטיות. אשמח לסייע לכם בשירות זה!